Dorntherapie

Deze methode gaat uit van de gevolgen van beenlengteverschil op het gehele lichaam.

Bijna niemand heeft lengteverschil in de botten van de benen! Een beenlengteverschil is heel vaak terug te voeren op het feit dat de kop van het bovenbeenbot niet goed in de kom van de heup steekt. Door een vrij eenvoudige techniek die U aangeleerd wordt en U dagelijks dient te herhalen gedurende een tijdje, kan dit verholpen worden.

Door een verschil in beenlengte wordt het bekken aan een kant omhoog geduwd, waardoor de onderste rugwervels onder druk komen te staan en pijnklachten gaan geven. Ook uitstraling in het been en knieklachten komen vaak voor. Daarnaast zien we pijnklachten en scheefstand in de wervels tussen de schouderbladen en beperking in het naar links en rechts kijken. De Dorn Methode is een behandeltechniek waarmee op een rustige, zachte manier een scheefstand in bekken en wervelkolom wordt gecorrigeerd.

Tijdens deze behandeling beginnen we met het corrigeren van beenlengteverschil, daarna wordt het bekken weer rechtgezet en scheefstand in de wervel gewrichten kolom (scoliose) gecorrigeerd.

Er wordt niets geforceerd of gemanipuleerd maar de gewrichten worden gemobiliseerd. U beweegt zelf arm/been/hoofd tijdens de correctie. Hierdoor is deze behandeling een stuk zachter dan andere manuele behandelvormen. Pijnklachten kunnen soms direct verminderen en ook is over het algemeen meer beweging voelbaar in het bekken tijdens het bukken. Daarnaast krijgt u een eenvoudige oefening(en) mee naar huis om te voorkomen dat het beenlengteverschil weer terug komt.